Szukaj na tym blogu

niedziela, 26 grudnia 2010

Opel Astra Sports Tourer

  Opel Astra w wersji kombi stanowi 25% sprzedarzy tego modelu, stąd było tylko kwestią czasu wprowadzenie jej nowej wersji na rynek. U nas auto będzie dostępne już w styczniu. Sports Tourer ma w sobie łączyć zwinność rodzinnego kompaktu z walorami pojazdu użytkowego.

Stylistyka:

 Astra jest kontynuacją nowej lini designerskiej, zapoczątkowanej w modelu Insignia. Nowa Astra w wersji kombi bardzo nawiązuje do modelu o "oczko" wyższego. Dzięki bardzo ładnej, "lekkiej" lini nadwozia auto świetnie się prezentuje z każdej strony. Przód auta nie uległ większym zmianom, tył został wydłużony poprzez zastosowanie tylnego zawieszenia z modelu Insignia. Ciekawe przetłoczenia nadają Astrze Sports Tourer dynamizmu, nie ograniczając przy tym przestrzeni w kabinie samochodu.

                                                                                    Wnętrze: 

 Kokpit w modelu kombi jest taki sam jak w hatchbacku. Świene spasowanie, oraz  bardzo dobra jakość tworzyw powodują, że wnętrze auta sprawia dobre wrażenie, Drążek zmiany biegów jest nieco "uniesiony", co powoduje wygodniejszą jego obsługę. Do wyboru mamy cztery poziomy wyposarzenia. Na tylnej kanapie jest sporo miejsca, dzięki czemu mogą tu zasiąść trzy osoby bez większegi problemu. Bagażnik jest bardzo dobrze zorganizowany i ma pojemność od 500 do 1550l. Cieszą różne udogodnienia zastosowane w aucie, np. Składające się oparcie tylnej kanapy za pomocą naciśnięcia guzika w bagażniku, możliwość schowania rolety pod podlogą bagażnika.

Jednostki napędowe: 

 Opel proponuje nam aż dziewięć silników - pięć "benzyniaków" i cztery diesle. Jednostki benzynowe rozwijają moc od 100 do 180 KM. Przy teście silnika 1.4 TURBO warto powiedzieć o wysokiej kulturze pracy oraz niskim spalaniu (7-8 l/100 km w cyklu mieszanym). Na minus zasługuje lekka ospałość, przy niskich obrotach. Jednostka ta wspólpracuje z manualną, 6-biegową skrzynią biegów. Silniki wysokoprężne rozwijają moc od 95 do 160 KM. Na uwagę zasługuje odmiana 2.0 CDTI o mocy 160 KM, przy 380 Nm momentu obrotowego. Jest ona dobrze wyciszona i gwarantuje niskie koszty eksploatacji (według Opla 5.1 l/100 km w cyklu mieszanym).

Podsumowanie:

 Według mnie Opel stworzył świetny samochód, który łączy bardzo ładną linię nadwozia z praktycznością wnętrza. Sukces zależy od ceny, która nie jest jeszcze znana, lecz z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że auto będzie o ok. 5-6 tyś droższe od wersji pięciodrzwiowej. Sądząc po wynikach sprzedarzy Astry harchback, nowa odmiana nie powinna mieć problemów ze znalezieniem nabywców.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz