
Astra jest kontynuacją nowej lini designerskiej, zapoczątkowanej w modelu Insignia. Nowa Astra w wersji kombi bardzo nawiązuje do modelu o "oczko" wyższego. Dzięki bardzo ładnej, "lekkiej" lini nadwozia auto świetnie się prezentuje z każdej strony. Przód auta nie uległ większym zmianom, tył został wydłużony poprzez zastosowanie tylnego zawieszenia z modelu Insignia. Ciekawe przetłoczenia nadają Astrze Sports Tourer dynamizmu, nie ograniczając przy tym przestrzeni w kabinie samochodu.
Wnętrze:

Jednostki napędowe:
Opel proponuje nam aż dziewięć silników - pięć "benzyniaków" i cztery diesle. Jednostki benzynowe rozwijają moc od 100 do 180 KM. Przy teście silnika 1.4 TURBO warto powiedzieć o wysokiej kulturze pracy oraz niskim spalaniu (7-8 l/100 km w cyklu mieszanym). Na minus zasługuje lekka ospałość, przy niskich obrotach. Jednostka ta wspólpracuje z manualną, 6-biegową skrzynią biegów. Silniki wysokoprężne rozwijają moc od 95 do 160 KM. Na uwagę zasługuje odmiana 2.0 CDTI o mocy 160 KM, przy 380 Nm momentu obrotowego. Jest ona dobrze wyciszona i gwarantuje niskie koszty eksploatacji (według Opla 5.1 l/100 km w cyklu mieszanym).

Według mnie Opel stworzył świetny samochód, który łączy bardzo ładną linię nadwozia z praktycznością wnętrza. Sukces zależy od ceny, która nie jest jeszcze znana, lecz z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że auto będzie o ok. 5-6 tyś droższe od wersji pięciodrzwiowej. Sądząc po wynikach sprzedarzy Astry harchback, nowa odmiana nie powinna mieć problemów ze znalezieniem nabywców.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz