Seria VW Jetta jest rozwinięciem konstrukcji Golfa, klasyfikowana jednak zazwyczaj nieco wyżej od popularnego kompaktu. Cechuje się nadwoziem typu sedan i zazwyczaj spokojniejszą stylizacją.Na starym kontynencie kolejne generacje były oferowane jako Vento i Bora.
Pierwszą Jettę zaczęto produkować w roku 1979. Obecna, szósta generacja weszła już na rynek USA w czerwcu, a w Europie pojawiła się pod koniec roku, zaś polscy kierowcy na Polską oczekują na w pełni oficjalną prezentację Jetty. Na razie wciąż oferowana jest starsza Jetta oparta o podzespły Golfa V. Już w styczniu poznamy kolejną generację tego modelu.
Co nowego?
Volkswagen nikogo nie zaskoczył - zgodnie ze swoją polityką wprowadza kolejny model o "twarzy" golfa, jednak jetta wydaje się być jeszcze nudniejsza stylistycznie od swojego starszego brata. Co prawda jest proporcjonalniej zbudowana od poprzedniego modelu, lecz brakuje jej chociaż odrobiny oryginalności linii nadwozia, obecnej choćby w rywalach takich jak Fluence czy Lancer. Trzeba sobie jednak jasno powiedzieć, że potencjalny nabywca nie szuka w takim aucie "pazura", a raczej eleganckiej limuzyny o wymiarach mniejszych niż Passat. Doszukiwać się możemy drobnych podobieństw do koncernu Audi, szczególnie z tyłu, ale tego akurat nie można uznać za wadę. Wnętrze nie szokuje, ale wygląda bardzo estetycznie i wykonane jest tradycyjnie dla tego producenta z materiałów bardzo dobrej jakości.
Jednostki Napędowe
W modelu znajdą się silniki benzynowe TSI i diesla TDi. Oprócz modelu 1.2 TSI do każdego silnika będzie można dobrać skrzynię DSG. Oczekiwać też można wersji ekologicznej bluemotion. Główna paleta silnikowa nie powinna się różnić od tej, znanej z Golfa.
Wnętrze:
Kokpit jest niemalże taki sam, jak w Golfie. Prostota, funkcjonalność oraz świetny dobór materiałów i ich spasowanie charakteryzują deskę rozdzielczą Jetty. Ilość miejsca w środku jest tyle co w Golfie, lecz bagażnik jest zdecydowanie większy (ok. 500 l).
Podsumowanie:
Nowa Jetta nie wyróżnia się niczym szczególnym - od sześciu już generacji spełnia rolę Golfa - sedan. Auto nie jest może szczególnie charakterystyczne, lecz nie można mu odmówić elegancji. Ciekawostką jest to, że nowy Volkswagen będzie produkowany w Meksyku. Niewykluczone również, że w 2012 roku poznamy odmianę coupe. Jetta coupe? Może być ciekawie!
DOBRE, bardzo ciekawe, chce mieć ten samochód, jak będzie jeździł mi po drodze to będzie kraina mlekiem i miodem płynąca:D
OdpowiedzUsuńNawet nawet ta nowa Jetta, choć linie w tym samochodzie gdzieś już chyba widzieliśmy...
OdpowiedzUsuń